ההבדל בין הגישה ההוליסטית לרפואה בטיפול בבלוטת התריס

מתוך תשובה שלי למישהי שכתבה שאלה בקבוצה על בלוטת התריס ….שם היא שואלת למה הרופא אינו עוזר לה ואינו מתייחס לתוצאות הלא תקינות שלה ולתגובות שלה לתרופה שהיא מקבלת. ערכתי קצת והוספתי קצת הסברים….

זו תשובתי :  לרופא יש רק תרופות לתת לך . מה את מצפה ממנו ? הוא נותן תרופות ויש שלושה סוגים עיקריים בשוק. יציע לך סיטרואיד או יוטירוקס כי אלטרוקסין קשה לך. זה מה שיש להם להציע. הם לא מכירים שום דבר אחר. מעטים האנדוקרינולוגים שיתנו לך משהו חוץ מתרופות אם בכלל. ברפואה האלטרנטיבית מתייחסים אחרת לטיפול בבלוטת התריס ושמים דגש על תזונה ותוספים והומאופתיה …או צמחי מרפא. תאמיני לי אני בוגרת תואר שני במחקר ואנדו זה תחום המומחיות שלי. בלימודים שלי בפקולטה לרפואה לא דובר אפילו לא בפיסקה אחת על טיפול שונה שאינו תרופות. לכן הפכתי להומאופתית. כי הבנתי ששם נמצאת הרפואה האמיתית שרואה את השלם ושיש לה פתרונות אחרים מתרופות. אני התייאשתי מהתרופות. הרופא היחידי שיתן לך תזונה ותוספים הוא הרופא הפונקציונלי שמבין שלתזונה יש חלק מהותי ומשמעותי בטיפול בבלוטת התריס, שלמצב מערכת העיכול שלך יש תפקיד משמעותי באיזון מחלות אוטואימוניות כמו השימוטו ועוד….רופא רגיל גם אם הוא אנדו….מכיר רק תרופות. לצערי חולה בהשימוטו בעצמי שלושים שנה. מה לא עברתי וכמה רופאים שלא ראיתי. עד שהבנתי. טיפול בבלוטת התריס עבורי היא לכל החיים עניין של הקפדה על תזונה מסוימת, ותוספים והומאופתיה. זה סיפור שלא יגמר לעולם. ותמיד יתכן שיהיו תנודות ואצטרך לבחון מה קרה….ולהתאים מחדש. אצטרך תמיד להתמיד בניהול אורח חיים שמתאים לה. אבל גם אצל המטופלים שלי , אלה שמיוצבים….וחיים לפי מה שכדאי, לבלוטה, עדין יתכנו תנודות ….כי אנחנו לא מנותקים ממה שקורה מסביב. מתח לא בריא לבלוטה, פלואור לא בריא לבלוטה….חומרים שמשתמשים בבית….ועוד ועוד….אנחנו לא חיים בוואקום. יותר קל לקחת כדור וזהו. אבל זה לא באמת מרפא והרשת מלאה בסיפורים על תופעות לוואי נוראיות מהכדורים. איזון טבעי….קשה יותר ומורכב יותר וחשוב להבין שזו דרך חיים ולא טיפול שיגמר מתי שהוא. אם תקבלי טיפול בתחילת הדרך יש סיכוי לשיקום הבלוטה….תלוי כמה שנים את על כדורים ואם הבלוטה התנוונה….או נשארה שארית של תפקוד. בקיצור….אין תרופת פלא ושום כדור ) ואני מבינה בזה כחוקרת תרופות ) לא יהיה לעולם כמו המצב הטבעי של בלוטה מתפקדת ומגיבה לשינויים בסביבה…ומתאימה את עצמה למה שהגוף צריך. זה סינטטי ומלאכותי. האיזון הטבעי של בלוטת התריס הוא חלק ממורכבות גדולה של מערכות שונות שמדברות בינהן. הקשר בין בלוטת התריס לבלוטות אחרות כמו האדרנל והורמוני המין. מעשה מחשבת….מורכב ועדין מעין כמוהו. שום כדור לא יוכל לעשות זאת כמו הגוף עצמו. המינון בגוף משתנה מיום ליום בהתאם למערכות האחרות והאיזון שלהן…ולא קבוע כמו כדור שניתן כל יום בדיוק אותו דבר. שום תרופה לא יכולה להחליף את המקור. ערב טוב