מה זה הומאופתיה?

ההומאופתיה מטפלת באדם חולה במחלה מסוימת בחומרים שיוצרים אצל אדם בריא את סימני המחלה (דומה בדומה ירפא). מטרת הטיפול היא להביא את המטופל למצב של בריאות ולחזק את מערכת החיסון שלו והיכולת להתמודד טוב יותר עם שינויים ומחלות. בהומאופתיה , ההתייחסות למטופל היא כאדם שלם ומתחשבת ברגשותיו ותחושותיו ובאישיותו ולא רק מטפלת בכאב או במחלה, אלא בכל מה שהמטופל סובל ממנו. בגלל הראייה הכוללת ההומיאופתיה מסוגלת לטפל במחלות רבות בהצלחה ואיכות החיים של המטופל טובה בהרבה כי הטיפול משפיע על תחומים רבים בחייו. הרפואה הקונבנציונאלית מטפלת בסימנים (סימפטומים) של המחלה ולא במקור של המחלה, ולא מטפלת בכל מה שהאדם סובל ממנו.

לדוגמה: אם יבוא לרופא חולה אסתמה, הוא יקבל טיפול אחיד: מרחיבי סמפונות למיניהם, סטרואידים (למניעת החמרה) או טיפול מונע לאורך זמן. רוב חולי האסתמה יקבלו אותו טיפול וברגע שיפסיקו לקחת את התרופות האסתמה תחזור.

המטפל ההומיאופתי מסתכל על המטופל כשלם ולא רק כחולה אסתמה- הוא ישאל כמובן הרבה פרטים לגבי האסתמה : מה מחמיר את ההתקף, מתי מופיע ההתקף, מה מיטיב עם המטופל, כיצד מתבטא ההתקף (לדוגמה: שיעול יבש, שיעול מלא ליחה, מופיע עם כאבי בטן או בחילות, מלווה בכאבי ראש, מה מצב רוחו של המטופל בזמן ההתקף). בטיפול ההומיאופתי המטפל בוחן לא רק את האסתמה אלא את אישיותו של המטופל וההתייחסות שלו לחיים. בסוף האבחון ההומאופת ייתן טיפול ספציפי למטופל עצמו ולא לאסתמה. המטופל לא יהיה חייב לקחת את הטיפול ההומיאופתי למשך כל חייו, אלא לתקופה מסוימת בלבד. אם חלה התדרדרות במצבו לאחר תקופה או שהופיעה בעיה חדשה, הוא יכול לחזור לטיפול לפי הצורך.

ניתן לטפל בהומיאופתיה במגוון של בעיות רפואיות:

בעיות כרוניות: בעיות קשב וריכוז, טיקים, דיכאון וחרדה, אלרגיות ואסטמה, דלקות כרוניות, דלקות בדרכי העיכול ובדרכי השתן, מיגרנות, בעיות עור, בעיות פריון ומחזור, תופעות גיל המעבר, השמנה ועוד.

ההומיאופתיה מטפלת גם בבעיות אקוטיות: טיפול בחבלות, נקעים, שברים (שיקום), פגיעות ספורט, חתכים וקרעים, עקיצות חרקים, טיפולי שיניים, התקררויות ושפעת, דלקות גרון ואוזניים, כאבים וטיפולי שיניים.