הומאופתיה בלידה

הריון 2

היום, הנטיה היא לעזור לנשים ללדת באופן טבעי ועם כמה שפחות התערבות בתהליך הלידה. "חדר לידה טבעי" קיים במרבית בתי החולים מתוך רצון לאפשר לידה כמה שיותר טבעית. מצד שני, נשים רבות רוצות לעבור את הלידה עם כמה שפחות כאב ומזמינות ניתוחים קיסריים לפי תור מוזמן מראש או משתמשות בזמן הלידה בזריקת אפידורל .

למי שמעוניינת, ניתן להשתמש בהומיאופתיה כחלק מה"חזרה" ללידה הטבעית ומתוך הקשבה לצרכי האישה במהלך הלידה. יש היום דולות (מלוות לידה) שמשתמשות בהומאופתיה במהלך ליווי הלידה.

נשים הרות המטופלות בהומאופתיה בדרך כלל נעזרות ברמדי שלהן בכל מהלך ההריון. בכל מקרה אני ממליצה להן אם הן רוצות ללדת בצורה הכי מתואמת ונוחה לגוף להתארגן מבעוד מועד ולקחת איתן קבוצת רמדיס המתאימות למצבים השונים בלידה.

כך לפחות אני עושה עם המטופלות שלי. הן מתקשרות אלי מחדר הלידה ומבקשות הנחיה לגבי הרמדי המתאימה למצבן בזמן הלידה עצמה. לקיחת רמדי המתאימה למצב שקורה באותו רגע יכולה לזרז ואפילו להתחיל את תהליך הלידה כשהצירים לא יעילים והם נמשכים שעות רבות. הרמדי תינתן על פי ההרגשה, תדירות הצירים, אם יש פתיחה או שאין וכדומה. נשים הנעזרות בהומאופתיה כזו בשעת הלידה, עוזרות לגופן ללדת בצורה הכי בריאה שניתן. לידה כזו טובה יותר לאם ולתינוק. הרמדיס עצמן אינן מזיקות לילוד או לאישה. אישה שיולדת בעזרת הומאופתיה נמנעת ברוב המקרים מהצורך בקיסרי או בזרוז או במשככי כאבים אחרי הלידה. לרוב הפוטנט  (מינון) הוא 30 CH והוא ניתן במרווחים של רבע שעה- חצי שעה.

דוגמאות מרמדיס שיכולות להקל ולעזור בתהליך הלידה ולהחלמה אחריו:

Kali Phos: רמדי מעולה לתשישות, כשיולדת נמצאת הרבה שעות בחדר לידה והיא מותשת.

Cimicifuga הרמדי הזו , מתאימה לנשים שנאנחות הרבה במהלך הלידה, הן לחוצות מאד , רגשניות ואפילו היסטריות, ולא יכולות בשום אופן לסבול את הכאב. מתאימה גם למצב שהרחם מותש, ולא מצליח להתכווץ כראוי.

רמדיס נוספות לדוגמא: הרמדי Chaulophyllum בהתכווצויות לא אפקטיביות. הרמדי מחזקת את שרירי הרחם ומתאימה מאד למצב של צירים לא סדירים וחוסר פתיחה של צוואר הרחם. מתן של הרמדי במרווחי זמן של כל רבע שעה יכולה לחולל פלאים בלידה תקועה שלא מתקדמת.
רמדי אחרת Belladona העשויה מצמח בשם זה, נלקחת כאשר היולדת חסרת שקט ועצבנית מאד, פניה סמוקות, והעור חם למגע. חם לה מאד והיא מאד רגישה לרעש.

מומלץ לכל אישה לאחר לידה לקחת ארניקה העשויה מצמח שגדל בהרי האלפים . הארניקה עוזרת לגוף להתאושש מהמאמץ של הלידה. רצוי לקבל מרשם מהומאופת. המינון שנמכר ללא מרשם, נמוך בהרבה מהדרוש להתאוששות אחרי לידה.

חשוב להבין שהרמדיס שמצוינות הן רק דוגמא מתוך רשימה ארוכה של רמדיס שיכולות להתאים לטיפול במצבים אלה.

הומאופת מוסמך ישאל אותך המון שאלות ויתן לך רמדי מדויקת המתאימה לך באופן מוחלט.

הומאופתיה יכולה לטפל בבעיות נפוצות שמופיעות פעמים רבות אחרי הלידה :

התכווצויות של הרחם: בלידות שניות, שלישיות ומתקדמות יותר, נשים רבות מתלוננות על ההתכווציות של הרחם במיוחד בזמן ההנקה כמשהו מאד כואב, הרבה יותר מבלידה ראשונה. אני ממליצה לקחת ארניקה אחרי כל לידה. במידה והכאבים נורא חזקים אפשר להעזר בChaulophyllum שעוזרת לרחם להתכווץ. עוד רמדי למצב שבו הרחם לא מסוגל להתכווץ, והשליה לא יוצאת Gossepium. ישנן כמובן עוד רמדיס שמתאימות למצב של שליה שלא יוצאת או שנקרעה ואפשר בטיפול מתאים ומהיר להציל את האישה מניתוח וגרידה.

תפרים– ההחלמה של התפרים הרבה יותר מהירה עם מתן רמדי הומאופתית. הרמדי ההומאופתית שעשויה מצמח הקלנדולה משמשת בהומאופתיה לריפוי מהיר ואפקטיבי של פצעים וכוויות. הCalendula מצוינת וניתנת באופן קבוע אחרי ניתוחים למריחה במשחה לאיחוי הרקמות החיצוניות או ניתנת בגלובולים כדי לעזור לאיחוי מהיר של רקמות מבפנים. רמדי נוספת מעולה לפצעי ניתוח עמוקים יותר (אחרי ניתוח קיסרי) היא הStaphizagria. צמח זה מעולה לאיחוי רקמות שנפגעו על ידי סכין מנתחים. אני משתמשת בו הרבה אחרי ניתוחי בטן וההחלמה מהירה ודי מהר הכאבים עוברים וההחלמה מהירה.

טחורים– טחורים היא בעיה נפוצה בנשים אחרי הלידה. זהו למעשה וריד מוגדל באזור הרקטום והתנפחות הוריד גורמת לכאבים חזקים ולחוסר יכולת לשבת ולתפקד. הרמדי ההומאופתית Hamamelis מצוינת לטיפול בטחורים בכלל ובאלה של אחרי הלידה בפרט. ניתן לתת אותה במשחה או בגלובולים לטיפול פנימי.

גודש בשד בנשים מניקות– בעיה זו של גודש בתחילת הנקה ידועה לנשים רבות. לוקח זמן עד שהגוף של האישה מתרגל לדרישות של התינוק ועד שהתינוק לומד לינוק. לכן, תופעה זו של גודש נפוצה יותר בתחילת ההנקה ועם הזמן הגוף מתאים את עצמו. ההומאופתיה מעולה לטיפול בגודש של השד וכשהשד קשה למגע, כואב מאד ואפילו אדום ומודלק. הרמדי ההומאופתית Apis מתאימה למצב כזה של גודש שגורם לשד להיות קשה , אדום וחם למגע. הכאב שורף ואי אפשר לגעת בשד. הרמדי ההומאופתית עוזרת לגוף להוריד את הדלקת, ואינה מזיקה לתינוק שממשיך לינוק מאותו שד. רמדי נוספת עשויה מצמח הPhytolacca שבה הכאב מלווה בחום וצמרמורות.

כאבי גב או כאבי ראש שקשורים למתן האפידורל– זריקת האפידורל יכולה לגרום לאובדן תחושה או לכאבי גב שמופיעים פעמים רבות בימים הראשונים שאחרי הזריקה. ניתן לתת רמדי שנקראת Ledum, שמיועדת לתיקון נזקי דקירה.

דכאון אחרי לידה: התופעה של דכאון אחרי לידה נובעת בדרך כלל משינויים הורמונליים והאישה מרגישה שאינה מסוגלת להתמודד עם המצב החדש והאחריות החדשה על התינוק. נשים רבות לא יודעות בכלל שניתן לקבל טיפול הומאופתי קצר יחסית ולחזור ולתפקד. אם את חשה עצבנות , עייפות וחולשה ורגישה מאד לכל שינוי במזג האויר, הרמדי Kali Carbonicum תתאים לך.

אז שתדעי שאת יכולה ללדת אחרת!!! ולהתאושש בקלות.

גם אם את לא מטופלת בהומאופתיה, התקשרי ובואי לפני הלידה, הצטיידי ברמדיס שמתאימות לך ותלדי בקלות ומתוך הקשבה ועזרה לגוף שלך. אפשר כמובן להעזר בהומאופתיה גם עבור הילוד, כאבי בטן, צהבת ילודים, ועוד. מזמינה אותך להכנס לאתר שלי על הומאופתיה בילדים ולהתרשם.

ההחלמה אחרי לידה עם הומאופתיה מהירה וקלה וניתן להשתמש ברמדיס להקלה על התפרים, הטחורים, בבעיות הנקה ועוד. התקשרי אלי: 054-6927219.