הומאופתיה ובלוטת התריס

הרפואה ההומאופתית מציעה פתרונות לבעיות בתפקוד בלוטת המגן (התריס) והשימוש ברמדיס המתאימות יכול להקל ואף לרפא את המטופל.

במקרים של תת פעילות בבלוטת המגן (היפותירואידיזם) משתמשים ברמדי THYROIDINUM  ואילו במקרים של יתר פעילות (היפרתירואידיזם) או דלקת בבלוטת התריס ומחלת גרייבס, ניתן להשתמש ברמדי IOD. ישנן כמובן רמדיס נוספות (מעל 50) שניתן להעזר בהן על מנת לטפל במצבים אלו וכהומאופתית אני מתאימה את הרמדי למטופל בהתאם למצבו ולצרכיו.

הIOD יכולה להחליף את הזרקת היוד הרדיואקטיבי שתפקידו לנטרל את הפעילות המוגזמת של הבלוטה. הרס הבלוטה על ידי יוד רדיואקטיבי הוא תהליך דרסטי ולא ניתן להחזיר את המצב אחרונית.

הטיפול ההומאופתי גמיש ואפשר לעלות מינון או להורידו בהתאם לתוצאות הבדיקות ולהתאימו לכל מצב.

הרמדי שעשויה מיוד משפיעה על מערכת הלימפה והבלוטות ובמיוחד על בלוטת התריס. היא מטפלת בהרזיה הניכרת,ברעב מוגבר ועם זאת ירידה במשקל , בעליה בלחץ הדם ובדופק המהיר (החמרה  מכל מאמץ קל), GOITER, חוסר שקט, אימפולסיביות ופעלתנות יתר.

לעומתה, הרמדי THYROIDINUM משמשת לטיפול ואיזון של בלוטת התריס במקרה של תת פעילות או דלקת. יש לה השפעה גם על האיזון ההורמנלי של נשים עם יתר פעילות של בלוטת התריס.

היא רמדי מצוינת לטיפול בסכרת שהתלקחה במהירות ומלוות בחולשה קיצונית מאד.

היא מאזנת ועוזרת בתופעות שמלוות חוסר תפקוד של בלוטת התריס כמו למשל: צריכה מוגברת של סוכרים, האטה באיחוי רקמות ושברים, תחושת קור, פעילות הלב, מצבי רוח משתנים, עליה במשקל, עצירות, שיער דליל, שכחנות.