תסמונת קדם ויסתית:

הומאופתיה יעילה ביותר בטיפול בטווח רחב של בעיות מחזור בנשים, תסמונת קדם ויסתית, וגינטיס, דלקות בדרכי השתן, ציסטות בשחלות,פיברואידים ברחם, תופעות בשד ומנופאוזה (גיל המעבר).

במאמר זה אדבר בעיקר על תסמונת קדם וסתית (PMS).

כשהומאופת רושם טיפול לאישה הוא מתמקד בין היתר במצב מערכת הרביה שלה. איזון במערכת הרביה מראה על איזון בגוף. בתסמונת הקדם וויסתית מופיעות תופעות שקשורות בעצם לאיזון הורמונלי של האישה. תנודות אלו בהורמונים הן שאחריות לתסמונת הקדם וויסתית ולתופעות שלה. נשים רבות חוות לחץ וחוסר שקט, עצב או עצבנות מוגברת. חלקן יחוו גם שינויים גופניים כמו למשל התנפחות של הבטן, חשק למתוק, כאבי ראש, רגישות באזור השחלות וכדומה.

איזון של המערכת ההורמונלית והמערכת העצבית, חשובות ביותר ואחראיות לאיזון מערכות כולל בגוף. כדי לגרום לאישה מחזור סדיר וללא יותר מדי תופעות לוואי, גינקולוגים רושמים הורמונים. הגלולות נגד הריון שניתנות לאיזון המחזור מכריחות את הגוף ל"הכנס לתלם". הבעיה היא שגלולות אלו מכילות הורמונים שרמתם גבוהה בהרבה ממה שהגוף מפריש באופן טבעי. ברגע שהגוף מקבל הורמונים אלו מבחוץ ,החסר מתמלא, אבל למעשה לא טיפלנו בבעיה האמיתית והיא הסיבה למחסור. מתן הורמונים מבחוץ לא עוזרת לגוף להחזיר לעצמו את האיזון של מערכת הרביה.

איזון הורמונלי הוא עדין מאד וכל שינוי ברמת הורמון אחד , כמו למשל פרוגסטרון, גורם לשינוי בהפרשת אסטרוגן והורמונים נוספים כמו LH וFSH שאחראים על הביוץ. כיום ידוע כי הגורמים לתסמונת קדם ווסתית הם הפרוסטגלנדינים (חומרים דמויי הורמונים ). שינוי ברמתם בעצם גורמת לתחושות אלו.

אחד מהטיפולים הקונבנציונליים לתסמונת קדם ווסתית הוא מתן משתנים (האישה מרגישה נפיחות לפני המחזור והוצאת עודפי נוזלים מקלה עליה). המשתנים מורידים את רמת האשלגן בדם שמתבטאת בכאבי שרירים והתכווצויות.

בהומאופתיה הטיפול שונה לחלוטין. ישנן רמדיס רבות שיכולות לעזור לאזן את המערכת ההורמונלית ולשפר את התסמונת הקדם וסתית בצורה טבעית וללא תופעות לוואי. כשהומאופת רושם רמדי ספציפית לאיזון ההורמונלי, הוא בוחן את כל הדברים שמאפיינים את המצב. למשל, מה מקל, מה מגביר את התופעות, איפה כואב בדיוק, סוג הכאב (דוקר, לוחץ, פועם, מגרד….). הרמדי ההומאופתית נרשמת גם לפי מאפיינים אישיותיים וכיצד האישה מגיבה , איך השינה שלה, מה היא אוהבת לאכול , אם חם לה או קר לה וכדומה. המטרה לתת רמדי הומאופתית שתאזן את הגוף ואחרי כמה חודשים אין צורך יותר בטיפול. הטיפול ההומאופתי יעיל ופועל יחד עם הגוף ולא כופה עליו איזון מלאכותי. האיזון מגיע מתוך הגוף, והוא נכון ובוודאי בריא יותר.

דוגמא לרמדיס :

מגנזיום פוספוריקום– רמדי זו מצוינת להתכווצויות לפני ובזמן המחזור, כשהכאב מוקל מחום, לחץ על הרחם והתכופפות קדימה. הכאב מתרכז ברחם ומקרין לכל הכיוונים.

קולוצינטיס– האישה עצבנית, סובלת מהתכווצויות, כאבים בירכיים לפני המחזור, תחושת קור , תחושת כובד ברחם לפני המחזור, כאבי ראש לפני המחזור.

ספיה– אחת הרמדיס הטובות ביותר לאיזון הורמונלי. היא ניתנת פעמים רבות אחרי הריון ולידה לאיזון המערכת והחזרתה למצב תקין. מי שצריכה את הרמדי הזאת יכולה להיות עצבנית, או עצובה לפני המחזור, אפטית או מצד שני מלאת עשיה , סובלת מרגישות רבה לסביבה, לריחות, יכולה לבכות מכל דבר קטן ולסבול מכאבי ראש וסחרחורות.