שחלות פוליציסטיות

שחלות פוליציסטיות היא הפרעה הורמונלית שבה השחלות מורחבות ומכילות הרבה שקיקים מלאים בנוזל (ציסטות). בנוסף, בחלק מהמקרים, רמות ההורמונים הגבריים גבוהות בנשים אלו והן גורמות להופעת מאפיינים גבריים כמו אקנה ושיעור יתר. הסיבה לתופעה זו היא חוסר איזון הורמונלי. רמות ההורמונים הטבעית גבוהה מדי ויכולה להעלות את הסיכון לסרטן רירית הרחם. צריך לאזן את המצב על ידי החזרת האיזון ההורמונלי. תופעה זו של שחלות פוליציסטיות יכולה לפגוע בפוריות ולעכב את הכניסה הטבעית להריון. כדי שאישה עם שחלות פוליציסטיות תכנס להריון יש צורך לתת הורמונים שיגרו את השחלות לשחרר את הביציות.

הטיפול הקונבנציונלי בשחלות פוליציסטיות הוא על ידי מתן הורמונים כמו גלולות נגד הריון או פרוסטין סינטטי (דומה לפרוגסטרון). לטיפולים הורמונליים יש תופעות לוואי אחרות ואינם פועלים עם הגוף באיזון עצמי. טיפולים הורמונליים חיצוניים ,לעולם לא יפעלו עם הגוף בהרמוניה והם משהו חיצוני בכמות נתונה מראש. במצב הטבעי, האיזון ההורמונלי בגוף הוא מערכת עדינה של חומרים שמופרשים אחד אחרי השני לפי כמויות מתאימות. למשל, אם הורמון מסוים רמתו עולה, ההורמון השני ירד בהתאמה. הורמונים מבחוץ לעולם לא יכולים להתאים לגוף ולמצב שלו בצורה כזו.

הגישה ההומאופתית שונה לחלוטין ומכוונת להחזיר לגוף את האיזון בדרך טבעית. לא נותנים הורמונים מבחוץ, בצורה מלאכותית, אלא מסייעים לגוף להגיע לאיזון עצמי. הטיפול ההומאופתי נעשה על ידי מתן רמדי הומאופתית מתאימה. לאחר תשאול מקיף האישה מקבלת רמדי שעשויה ממקורות מהטבע (צמחים, עצים, מינרלים, וחומרים נוספים) ועוזרת לגוף לאזן מחדש את ההורמונים. הרמדי אינה עשויה מהורמון סינטטי והיא מהווה רק טריגר לגוף לחזור ולאזן את עצמו. הרמדי פועלת על הגוף בצורה עדינה וללא תופעות לוואי או סיכונים נוספים.

המלצות כלליות להשבת האיזון ההורמונלי: לאיזון הגוף וחיזוק המערכת ההורמונלית יש לאכול הרבה ירקות ופירות, רצוי להוסיף לתזונה פחמימות מלאות (כמו למשל אורז מלא, קינואה, כוסמת, דוחן ועוד). אכילת קטניות ודגנים מלאים היא דרך מעולה לאזן את רמות הסוכר בדם.
ממליצה על המנעות ממתוקים ופחמימות פשוטות, ובדיוק מאותה סיבה של עודף סוכר בדם.
רצוי להוסיף לתפריט פרוביוטיקה. הפרוביוטיקה מקטינה את רמות האסטרוגן שנספגות חזרה לדם, ואף מעכבת את ההפעלה של האסטרוגן בעזרת אנזימים לתרכובות פעילות יותר.
ויטמין B6 עוזר להפחית את האקנה שמופיע בגלל חוסר האיזון ההורמונלי.