דלקות בדרכי השתן

נשים רבות סובלות מזיהומים בדרכי השתן. האזור שבו ממוקמת הדלקת משפיע על הופעת הסימנים. דלקת באגן הכליה נקראת פיאלונפריטיס ומאופיינת בכאבים באזור המותן, לפעמים הכאב מקרין למפשעות ומלווה בדם בשתן. בדלקת בדרכי השתן התחתונות נראה יותר צריבה במתן שתן, כאב מתחת לטבור, דחיפות ותכיפות במתן שתן, שתן עכור וריח רע. דלקת זו תקרא ציסטיטיס. אצל חלק ניכר מהנשים הזיהומים חוזרים שוב ושוב והאישה מקבלת טיפול אנטיביוטי במשך חודשים או שנים. נשים רבות מפתחות דלקות בדרכי השתן בעקבות קיום יחסי מין בגלל פציעה בעת קיום יחסי המין והמיקום הקרוב של השופכה לנרתיק. פעמים רבות לאחר טיפול אנטיביוטי ארוך, מתפתחת גם פטריה בנרתיק, וחוזר חלילה. בחלק מהמקרים, לא יופיעו סימנים לדלקת ואנשים מבוגרים שסובלים מעצירת שתן בשלפוחית או בעיות נוירולוגיות לא יודעים אפילו שיש להם דלקת עד שמופיע דימום בשתן.

המלצות כלליות להקלה על הדלקת: שתייה מרובה (מעל ל2.5 ליטרים), לקיחת פרוביוטיקה (חיידקים חיוביים שמתחרים עם החיידקים הבעייתיים על מזון ומקום) מיץ חמוציות, חימום האזור, המנעות ממתוקים, וניגוב נכון לאחר יציאות. הרפואה הקונבנציונלית מטפלת בדלקות אלו על ידי מתן אנטיביוטיקה ותרופות להרגעת הצריבה. לעומתה, ההומאופתיה פועלת לחיזוק הגוף ומערכת החיסון. רציתי לשתף אתכן בניסיון שלי עם מטופלות רבות שסבלו שנים מדלקות בדרכי השתן ונפטרו מהן אחת ולתמיד לאחר קבלת רמדי הומאופתית מתאימה.

אחת הרמדיס הנפוצות בטיפול בדלקות בדרכי השתן היא סטפיזגריה: זהו צמח שניתן בדרך כלל נשים שסובלות מדלקות בדרכי השתן שחוזרות כל פעם לאחר קיום יחסי מין. דלקות שמופיעות לאחר הכנסת קטטר לידה, ניתוחים או חבלות. נשים שצריכות את הרמדי הזאת הן שקטות וקשה להם מאד עם עימותים וכוחניות. כשהן כבר מתרגזות הן מאבדות את השליטה והכעס הוא ללא פרופורציה למה שקרה.

רמדי נוספת היא הקנטריס:כאבים שורפים לפני ובמיוחד בזמן מתן השתן. דחיפות ותכיפות עם מעט מאד שתן. לפעמים יש צורך מיני מוגבר דווקא בזמן הדלקת. הרצון להשתין מתגבר בעמידה ובהליכה. כאבים חזקים וסוערים.

פולסטילה: פרח הכלנית: מתאימה לטיפול בדלקות כרוניות, בנערות וילדות, בהריון ולאחר הפלה. המטופלת אינה צמאה, קור פתאומי גורם להופעת הדלקת, סובלת מאד מהחום, הרעה משינויים הורמונליים: במחזור, גיל המעבר, הריון. יש תחושה של מלאות בשלפוחית, בריחת שתן בשיעול, התעטשות ואפילו בישיבה. מי שצריכה את הרמדי הזו היא נחמדה ורגשנית, מרצה ואוהבת חיבוקים. צריכה שיהיו איתה בזמן המחלה ואוהבת שמתייחסים אליה.

urtica urens: זהו הסרפד, צמח מרפא ממשפחת ההממליאדיאה. רמדי מספר אחת לדלקת בשלבים הראשונים שלה. הדלקת מגרדת מאד, הגירוד ותחושת השריפה בלתי נסבלים ויש גם דקירות. לפעמים יש עצירת שתן. פריחות וגירוי באזור הערווה והנרתיק. השתן חומצי וגורם לגירוד עז. לפעמים מופיע גם דימום בשתן. החמרה בלילה ובקור. הרמדי מתאימה לנשים רגישות מאד, עדינות, חסרות בטחון עצמי.

אלה רק דוגמאות לרמדיס בהן משתמשים בטיפול. כמובן שצריך להתאים לכל אחת את הטיפול המדויק בשבילה.

דלקות בדרכי השתן אינן חייבות להסתיים כל פעם בטיפול אנטיביוטי! בואי , תתקשרי אלי, ותפסיקי לסבול. 054-6927219.