מה ההבדל בין הומאופתיה לשיטות אחרות?

תזונה? צמחי מרפא? תוספי תזונה? R54….מהי באמת הומאופתיה? אני עושה קצת סדר בבלאגן….

בימים האחרונים, יצא לי לדבר עם שלושה אנשים שונים שחשבו שהומאופתיה זה משהו אחר….אחד שאל אותי אם זה תזונה ותוספי תזונה והשניה אם זה פרחי באך….השלישית נתנה לילדה רמדי ממשפחת הR (הומאופתיה לא קלאסית שלא מטפלת במכלול אלא רק בבעיה ספציפית) וחוותה תופעות לוואי.

אנסה להסביר, את ההבדלים בין השיטות השונות: פרחי באך הם רק חלק קטן מהתרופות ההומאופתיות (הרמדיס ) שאנחנו יכולים להשתמש בהם. למה להסתפק ב38 תמציות, אם יש לי מבחר של למעלה מ3000 רמדיס לבחור מהן?

ד"ר באך היה הומאופת שהרכיב תמציות של צמחים עבור טיפוסים שונים אותם ראה והכיר בעבודתו, הוא פיתח את התמציות לאחר שנים של עבודה עם הומאופתיה.

ההומאופת הקלאסי מתייחס לכל המכלול והמטרה היא לרפא מהשורש, מהמקום שבו המחלה מתחילה. עבודת ההתאמה של הרמדי האישית המדויקת היא לא פשוטה בכלל, ודורשת זמן, הכשרה רבת שנים והתמחות.

כל הומאופת קלאסי מוסמך עובר כמה שנים של לימודים והכשרה גם ברפואה מערבית, ובסופן סטאז של עשרות מקרים. אני למשל, עשיתי אותו בבית החולים תל השומר במרפאה הומאופתית. גם היום, עשר שנים מאז שהתחלתי לטפל, אני ממשיכה ללמוד,להתעדכן, להשתתף בכנסים.

בהומאופתיה לא קלאסית , ניתן לטפל כבר אחרי קורס קצר מאד. ולצערי הרב, גם הם קוראים לעצמם הומאופתים…😥

רמדיס שנמכרות באופן חופשי בבתי המרקחת ונקראים R….למינהם מטפלות בבעיה ספציפית ולא מתייחסות כלל למכלול. טיפול הומאופתי כזה זה כמו שכדי לטפל בכאב ראש, אקח את כל הרמדיס שמטפלות בכאב ראש ואשים אותם יחד בבקבוק ואתן למטופל. לפעמים זה עובד, לפעמים זה לא עובד ו לפעמים זה מזיק….כמו במקרה שאפרט. מה שבטוח שזה לא מרפא לעומק.

למעשה אף אחד לא מתאים למטופל את הרמדי שלו, אלא משהו כללי כזה. הבוקר התקשרה אלי אמא שרצתה לדעת אם הטיפול מזיק לבת שלה. היא ראתה תגובה חזקה לR…והילדה פיתחה תופעות שלא היו שם קודם. גם אחרי הפסקת הטיפול , התופעות עדיין ממשיכות. המטפלת מתעלמת ממנה והיא אובדת עצות. לדעתי, כנראה שהמטפלת אינה מבינה כיצד ניתן לעזור, כי צריך להבין באמת בהומאופתיה….כמובן שהיא תקבל ממני משהו שיתקן את הנזק, ונתאים לה טיפול מדויק ונכון עבור הילדה.

ושלישי ואחרון, משהו שמאד מבלבל את כולם, הומאופתיה אינה נטורופתיה, היא אינה מטפלת בעזרת שינוי תזונתי או תוספי תזונה או ויטמינים…. אני כן יכולה להמליץ למישהו להוריד דברי חלב למשל, אם יש לו אלרגיות או ליחה מרובה, אבל הרמדי (ואני לא מתכוונת לרסקיו ….) היא הדרך שבה אני משתמשת כמטפלת על מנת לעזור למטופלים שלי להבריא.

אני מקווה שעשיתי לכם סדר, ושבפעם הבאה שתבחרו מטפל, תבדקו עם מי יש לכם עסק….ומה בדיוק אתם מחפשים. ואם יש לכם שאלות, או אתם לא בטוחים….מה מתאים, אז תשאלו, אשמח לענות, וכנראה שגם לעזור לכם, באמת להבריא.